Conceptul de Client in SAP

În lumea SAP conceptul de client are un înţeles aparte şi din această cauză e nevoie să îl analizam un pic mai în detaliu.

Un Client SAP este definit ca o unitate comercială, organizaţională şi tehnică autonomă într-un sistem SAP. Aceasta înseamnă că toate datele de business din cadrul unui client sunt protejate de alţi clienţi. Fiecare client are propriile date şi informatii care sunt proprietatea exclusivă a acestui client.

Prin setarea unui Client, SAP dă posibilitatea unei organizaţii să îşi impartă sistemul în mai multe subdivizii, deci organizaţia poate avea mai multe unităţi de afaceri separate, dar toate datele sunt stocate într-un sistem comun.

Pentru o mai bună înţelegere a termenilor, să reducem organizarea unei companii la organizarea unei clădiri de birouri.

sap_sistem

In concluzie putem să facem următoarele afirmaţii:

  • Clădirea poate să aibă mai multe etaje
  • Fiecare etaj poate să aibă mai multe birouri separate
  • Fiecare birou poate să aibă propriile părţi diferite de a celorlalte birouri
    • mobilier
    • proprietari, vizitatori
  • Există părţi comune pentru toate etajele şi toate birourile
    • terasa
    • liftul
    • casa scării
  • Sunt nevoie de chei separate pentru a deschide fiecare birou
  • Daca există probleme cu intrarea principală, toate birourile sunt afectate

Din punct de vedere al SAP-ului intreaga clădire ar putea arata astfel:

Sistemul SAP (SAP System) – Clădirea

Clientul ( SAP System Client) – Etajele

Codul de companie (Company codes) – Birourile

Cladire de birouri SAP
 1. Clădirea poate avea mai multe etaje  Sistemul SAP poate avea mai multi clienti
2. Fiecare etaj poate avea mai multe birouri Se pot realiza mai multe coduri de companie în cadrul aceluiaşi client
3. Fiecare birou poate să aibă propriile părţi diferite de a celorlalte birouri Se poate efectua o personalizare a clientului, a datelor unei aplicaţio. (client-dependent)
4. Există părti comune pentru toate etajele şi toate birourile, terasa clădirii, liftul, casa scării)  Aceste sunt independente de client şi pot fi: data dictionary,  programele care pot fi accesate de către toţi clienţii
5. Sunt nevoie de chei separate pentru a deschide fiecare birou Fiecare client are proprii useri şi parole de acces
6. Dacă există probleme cu intrarea principala, toate birourile sunt afectate Dacă se intampla ceva cu sistemul (stergere, updatere etc.), toti clienţii sunt afectaţi.

 

Data Dictionary vs Data Repository

Data Dictionary:

  • Dicţionarul de date este definit ca un element dintr-un sistem de gestionare a bazelor de date
  • Are 3 componente:
    • obiecte de bază de date: tabele, view-uri
    • definitiile tipurilor (Type definitions): data elemente, domenii, structuri, tipuri de tabele
    • definitiile serviciilor (Service definitions): F1 help, F4 help, Lock objects)
  • Dicționarele de date nu conțin datele reale din baza de date, ele sunt utilizate în principal pentru motive de evidență și gestionare. Fără un dicționar de date, un DBMS nu ar putea accesa datele reale.

Data Repository:

  • Data repository este locul central în care datele sunt stocate şi întreţinute.
  • Funcţioneaza practic în acelaşi mod ca şi Data Dictionary, singura diferenţă fiind că Data Repository se ocupă cu stocarea datelor şi a resurselor pe care le solicită un sistem informatic.
14 August 2018

0 responses on "Conceptul de Client in SAP"

Leave a Message

Despre SAP Online

SapOnline.ro - Toate materialele de instruire SAP sunt proprietatea SAPOnline.ro. Saponline.ro nu este afiliat SAP AG. SAP este o marca inregistrata SAP AG. SAP AG nu este editorul materialelor de pe acest site si nu este responsabil pentru acestea.

Online acum

There are no users currently online

Cauta un curs

top
©2015-2019 Saponline.ro - Toate drepturile rezervate